מערכות מעגלי מים

מערכות של מעגלי מים מורכבות ממערכות הזרמת מים (צנרת, משאבה וכו)ומכלים שעוצבוyarden3 hararit במיוחד בכדי לאפשר למים לזרום דרכם בשמיניות, פועמים מצד לצד. הם מתוכננים כ"איברים של התחדשות ריתמית" ומשתמשים בהם יותר ויותר בפרויקטים סביבתיים.

ניתן ליהנות מהם במרחב הסגור, בכך שהם ממזגים את האוויר, מביאים הרגשה של רעננות והתחדשות ויוצרים אווירה בריאה יותר. יש להם תפקיד חשוב בהורדת כמות האבק באוויר ובוויסות הלחות במקומות ממוזגים ויבשים כשמוסיפים גם מגוון של צמחים ניתן להגדיל איכות זו.

מעגלי מים, בכך שהם מכניסים אוויר ותנועה קצבית למים, יעילים מאד בסיוע לטיפול טבעי במי קולחין. במים מזוהמים במיוחד, פעילות זו תומכת בהתפתחות של בקטריות, צמחים ובעלי חיים אחרים המעכלים ומפרקים את חומרי הפסולת הזרים.

במיחזור של מי קולחין בבריכות בעזרת מערכות של חשרות קנים וצמחיה, נעזרים במעגלי מים מאז שנת 1973 באזורים רבים באירופה. אפילו מים נקיים יחסית, חוזרים בעזרת מעגלי המים למחזור הטבעי שלהם ביתר קלות, בזכות התנועה האינטנסיבית.

מעגלי המים מאפשרים התנסות מיוחדת לאדם, התנסות שהיא גם אומנותית וגם מרפאת. מוצאים אותם יותר ויותר במשרדים, מלונות, בתי ספר ובתים פרטיים. בגינה, הם מהווים נקודה מרכזית בכל פינת מים, כשהם משפרים את התנאים לדגי הבריכה ולצמחייה. ניתן לראות לא פעם דגים המצטופפים בזרם הפועם היורד ממפל מעגלי מים. התפתחות הצמחייה מושפעת בצורה משמעותית, במיוחד בפיתוח פרחים ופירות, אך גם בצמיחה הווגטטיבית.