תופעת מעגלי המים

Ohel-01.jpg
מעגלי מים  נוצרים כאשר המים זורמים בערוצי זרימה בעלי דפנות מעגליות הגורמות למים לבטא את נטייתם הטבעית לנוע במעגלים הרמוניים מיוחדים במינם.

תוך כדי זרימה קדימה המים מתערבלים בצורה קצובה וחלקה ימינה ושמאלה ויוצרים שיבולות סימטריות בצורת שמיניות אינסופיות ניצבות לכיוון הזרימה.

זוהי תופעת טבע פשוטה ויפה מעין כמוה היוצרת במים השפעה מטהרת ומרעננת.

מעגלי מים מיושמים לא רק בבתים ובגינות נוי ליופי ולהשראת אוירה מיוחדת של רוגע ובריאות. במקומות רבים בעולם נעשה שימוש במעגלי מים כמרכיב חשוב במתקני מיחזור וטיהור מים.

את התופעה גילה ופיתח ג'ון וילקס מאנגליה, אשר חקר את התנועה הטיפוסית של המים, על בסיס מחקריו של תיאודור שוונק בשנות ה-60. מסתבר שמים נוטים לנוע במעגלים, במערבולות: הנחל המתפתל, הקניונים המתעגלים, מערבולות הים והנהר, וגם הוורטקס שביציאה מהאמבטיה. כל אלה הביאו אותו לנסות וליצור למים כלי, שבתוכו יוכלו לבטא את הפוטנציאל שלהם, להיות“הם עצמם” בצורה מושלמת.

ב-25 השנים האחרונות, קמו בעקבות מחקרו של וילקס קבוצות רבות ברחבי העולם העוסקות במחקר ובפיתוח של מעגלי מים, וכבר אלפים רבים של מתקנים כאלה פועלים בפינות שונות בעולם, מוסיפים יופי וחן לסביבה, ומחזירים את המים למעגל החיים.